dilluns, 17 d’octubre del 2011

Professors i alumnes consideren que l'ús de les TIC a l'aula millora l'aprenentatge

El 90% dels alumnes i el 97% dels professors enquestats consideren que l'ús de recursos tecnològics a l'aula millora l'aprenentatge, segons els resultats de la investigació AULATICE, en la qual han participat SMART Technologies, EPSON i Edicions SM.
Els professors destaquen que l'ús d'aquests recursos facilita la renovació metodològica i augmenten l'atenció i la motivació dels estudiants. A més, més del 75% considera que l'ús de la tecnologia a l'aula fa més senzilla la individualització, el tractament de la diversitat i la interacció alumne-professor. També assenyalen que facilita l'avaluació contínua, ja que mostrar i comentar els treballs en classe resulta més gratificant per als alumnes que lliurar-los-hi al professor perquè els corregeixi.
La investigació també conclou que un 77% dels alumnes ha millorat les qualificacions acadèmiques, encara que alerta sobre la paradoxa que les metodologies d'avaluació no recullen tota la millora en el desenvolupament de competències bàsiques que reflecteix l'estudi, doncs com els exàmens són bàsicament memorístics i no consideren aquestes competències no tenen impacte significatiu en les qualificacions.
En aquesta investigació han participat 10 centres docents, tant públics com a privats, situats en diverses zones de l'estat espanyol i representatius dels nivells educatius de Primària, ESO i Batxillerat. Durant dos anys (2009-2011) s'han explorat en ells noves formes d'ensenyar i aprendre en aules equipades amb noves tecnologies.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada